טעות כפולה

רבני שלום לעם תגובות: 0

טעות כפולה - תמיר שלום

'מה זאת אומרת אין משלוח?!' נשמע קולו המתוסכל של תומר מבעד לאפרכסת: 'זה לא ייתכן! אני חייב את המשלוח בדחיפות!' אבל המזכירה רק אמרה לו שוב בעדינות ובפעם המי יודע כמה, שהיא אמנם מאד מצטערת, אבל השליח לא יהיה פנוי בשעתיים הקרובות. 'ואם בכל זאת יתפנה השליח' הספיקה לנצל את השתיקה הקצרה שלו: 'הוא יגיע אליכם מיידית!' תומר ניתק את השיחה בזעם לא לפני שהספיק להבטיח לה שוב שזו הפעם האחרונה שהוא עובד איתם.

בתור סמנכ'ל השיווק והתפעול של מפעל מצליח הייתה לתומר מדי יום שבשגרה, עבודה מאסיבית ולחוצה. הוא היה אחראי על כל משאבי החברה ובנוסף ניהל את מערך המכירות של החברה. אבל אין ספק שאותו יום היה הלחוץ ביותר – היה עליו להתארגן לקראת בואה של משלחת חשובה מחו'ל שקבעה פגישה עם חברי הדירקטוריון של החברה לשעה עשר בבוקר. הוא היה צריך לדאוג לכל פרטי הפגישה החשובה שכללה ארוחת בוקר חגיגית, סידור אולם הפגישות, סיור במפעל ועוד פרטים קטנים חשובים ומעצבנים. בשעה תשע הכול כבר היה נראה מאורגן - עד לשיחת הטלפון המתסכלת מחברת הקייטרינג שהרתיחה את זעמו והעלתה אותו לגבהים.
כבר אתמול הוא דאג להזמין את ארוחת הבוקר מחברת הקייטרינג שעמה היה רגיל לעבוד, אלו הבטיחו להביא את האוכל עם השליח שלהם, אלא ששעה לפני הגעת המשלחת לפגישה נזכרו להודיע לו מחברת הקייטרינג שהמשלוח המתוכנן בוטל, בגלל פקק גדול שבו נתקע השליח. עובד פנוי לא היה לו באותה שעת בוקר מוקדמת, מה שאומר שבנוסף על כל הלחץ והעומס הקיים, הוא כנראה יצטרך לרדת לרחובות התל-אביבים הפקוקים והעמוסים, לחפש מקום חניה בסיכוי קלוש, ולהעמיס על רכבו את ארוחת הגרומה המיועדת לאורחים החשובים.
הרבה ברירות לא היו לו והזמן פעל לרעתו. הוא סידר עוד כמה עניינים, ונכנס למגרש החנייה של המפעל על מנת לצאת עם רכבו ולהביא את המשלוח.
בעוד הוא יוצא עם הרכב משער החניון, טרנזיט מסחרית לבנה צפרה לו שתי צפירות קטנות, נהג הטרנזיט פתח את החלון וביקש ממנו: 'תעשה לי טובה, יש לי כאן איזו סחורה לפרוק עבור המפעל. תוכל לפתוח לי לרגע את החניון?'
אילו היה מדובר ביום שגרתי - כנראה שהיה נענה תומר לבקשתו באדיבות, אך מכיוון שהוא היה לחוץ ועצבני הוא הורה לנהג הטרנזיט הנכבד בתנועות אצבע בלבד, שאין על מה לדבר ושיחפש לו דרך אחרת לפרוק את סחורתו והוא נסע במהירות לחנות הקייטרינג להביא את המשלוח.
לאחר זמן ממושך ומתסכל מורט עצבים בפקקים, חוץ מהזמן שלקח לו למצוא חנייה, הגיע תומר סוף סוף אל החנות: 'בקשר להזמנה למפעל' אמר בחוסר סבלנות: 'באתי לקחת את ההזמנה בעצמי' אמר, תוך כדי שהוא מדגיש בזעם את המילה האחרונה.
העובד ניגש לראות היכן נמצאת ההזמנה, אך בידיים ריקות: 'מצטער אדוני, אני לא רואה שההזמנה שלך נמצאת כאן' אומר העובד באדישות.
תומר הרגיש שעוד רגע הוא פשוט מתפוצץ: 'עשיתי אתמול הזמנה', התחיל לומר בקול רגוע ושקט יחסית שלאט לאט הלך וגבה: 'ואמרו לי שאין משלוח, אז שרפתי את הזמן שלי והגעתי בעצמי, ואתם אומרים לי שההזמנה שלי לא נמצאת?!' סיים את המשפט בצעקה.

לשמע הצעקות הרמות הגיע למקום מנהל המשמרת. ולאחר בירור קצר הוא אמר לו בנינוחות: 'אין לך מה לכעוס אדוני, ההזמנה שלך אכן לא כאן, וזאת משום שהיא כבר נשלחה אליכם למפעל כבר בשעה תשע' מנהל המשמרת הציץ בשעון והוסיף: 'אני מאמין שהיא כבר הגיעה אליכם' תומר כבר התחיל להרגיש סחרחורת: 'אבל אמרו לי שאין שליח, שהוא תקוע בפקק או משהו כזה.' המנהל הנהן בראשו: 'נכון. אבל כשראינו עד כמה חשובה לך ההזמנה הזאת, החלטנו בכל זאת לשלוח לך שליח אחר...'
תומר נשם עמוק, מנסה להירגע. 'טוב, תן לי את הטלפון של השליח אני כבר יקבע אתו'
הוא יצא מהחנות והחל לנסוע חזרה לכיוון המפעל בתקווה להספיק ולהגיע לפני השליח, הטלפון מצלצל והשליח עונה. 'כן, שלום לך, מדבר תומר מהמפעל. עוד כמה זמן תגיע בערך?'
'הייתי כבר במפעל שלכם.' משיב השליח. 'נו!' שואל תומר בעצבנות: 'הגעתי למקום כדי לפרוק את הסחורה, אבל כשרציתי להיכנס לשער החניון, איזה עובד חסר סבלנות לא הסכים לפתוח לי את שער החניון, אז לא הייתה לי ברירה והתקדמתי עם הסחורה חזרה לקייטרינג שלנו...'
תומר התקשה לבלוע את רוקו ולהבין עד כמה טיפש היה שנהג בקשיחות לשליח המסכן שבסך הכול רצה להיטיב ולעזור לו. אם היה רק פותח את השער עבור השליח ומבין במה מדובר, היה חוסך לעצמו הרבה זמן וכאבי ראש...

***

אלפי סיפורים מהסוג הזה קורים בכל רגע נתון באיזשהו מקום - 'החיפזון מן השטן' אומר הפתגם העממי והסיפור הזה הינו דוגמא קלאסית לאדם אחד שנהג בחוסר סבלנות והפסיד, בגלל הפזיזות של עצמו. אם נלמד להרגיע את עצמנו, להוריד קצת את הלחץ ולהתייחס בכבוד ובאדיבות לאחרים, קרוב לוודאי שבסוף זה יחזור גם אלינו...

תגובות (0)

כתוב תגובה:

כתובת

"שלום לעם"

ע"י עמותת "גבריאל שר ישראל" (ע.ר. 58-037849-5)

רח' בני ברית 18 ירושלים

02-5022881

webmaster@shalomlaam.co.il

צור קשר