תותח הפלפל

מבט אל החיים

אוושת הגלים פיזרה את ערפילי הסערה ומזג האוויר החל להתבהר. טד אבסון, הקברניט, ישב על גשר הסיפון ועישן את מקטרתו בנחת בעוד הוא צופה במלחים המיוזעים המותחים את המפרשים. אחרי שהצליחו לעבור בשלום את הסערה שתקפה אותם הבוקר, ציפה טד שמזג האוויר יתבהר והדרך להודו תעבור עליהם בקלות יחסית, בקצה הסיפון ישבו ג'מאל והונדאי, שני סוחרי המשי שהצטרפו עמו לנסיעה, ופטפטו חרישית.

"בטוח אני שתוך זמן קצר תצליח בריטניה – הממלכה הגדולה – לפרוץ את נתיבי השיט ולשחרר אותם מאימת שודדי הים", הסביר הונדאי לידידו בנימה מלומדת. "כעת, אחרי שהנסיך הבריטי הוביל צי של חיילים בריטים וצד את שודדי הים, המעברים הימיים הפכו לבטוחים יותר. אני צופה שבקרוב מאד נוכל לחזור לנתיבי השיט הרגילים ללא צורך בעשיית מעקפים במקומות שבהם היו מסתובבים בעבר שודדי הים…"

"האמת שאת השאלה הזאת הייתי צריך לשאול לפני שעלינו על הספינה, אבל מה נוכל לעשות במקרה כזה באמת? לעולם לא ניתן לדעת את העתיד, האם הקברניט והמלחים הינם נושאי נשק? הם יוכלו להגן עלינו ועל סחורותינו אם חלילה נגיע למצב שכזה?" שאל ג'מאל. הוא היה נראה מוטרד לרגע, אבל הונדאי נפנף בידיו בביטול. "אמנם ידידי הקברניט אבסון, אינו נושא נשק – למרות שידעתי זאת מראש, הוא היה נראה לי כאדם בעל תושייה שיצליח להוביל את ספינתו בכל מצב אפשרי ולחמוק מפגיעתם הרעה של שודדי הים".

"אבל בכל זאת, האם יש תותח על הספינה?" שאל שוב ג'מאל. "יש תותח שנמצא מתחת לסיפון", השיב הונדאי, "אך הוא אינו בשימוש ולו בשל העובדה שאין פגזים על הספינה, ואין ערך לתותח ללא פגזים…"

"אתה רוצה לומר לי שידעת כל זאת מראש ובכל זאת הסכמת לעלות על הספינה? האם יש שכל בראשך?! מי הסוחר שעולה לנתיבי השיט הללו ללא הגנה ונשק?! אני סמכתי עליך שאנחנו מפליגים בנחת, מוגנים על ידי צוות הספינה, כעת הדאגה הזאת תנקר במוחי עד שנגיע לחוף מבטחים!" הטיח בו ג'מאל בכעס. הונדאי ניסה להרגיע את ידידו הסוחר, אך הלה קם ונטש את השולחן וירד לחדרו שמתחת לסיפון.

ביום שלמחרת השמיים נעשו בהירים יותר והדרך למפרץ ההודי נראתה קרובה מתמיד, אלא שהשריקה החדה שנשמעה מכיוונו של התצפיתן הצליחה להקפיץ אפילו את הקברניט השליו ממקומו. "ספינה מתקרבת לעברנו במהירות! לפי הדגל מדובר בספינת שודדי ים!" שורת שריקות קצובות חתכו את חלל האוויר והמלחים החלו להתרוצץ בקדחתנות על הסיפון. ג'מאל תפס את ראשו בייאוש ומחשבות נוגות על עתידו הקרוב מילאו את מוחו, רק הונדאי הסתגר בחדרו ולא עלה על הסיפון לראות במה ניתן לעזור.

"הקברניט!" צעק רב המלחים: "כיצד נוכל להתמודד מול שודדי הים הללו? בוודאי הם חמושים ולנו אין נשק!" טד חשב לרגע ומיד פקד על המלחים: "תעלו בבקשה את התותח לסיפון במהירות!" המלחים הביטו בתמיהה אך חשבו שהוא רוצה להשתמש בו כנשק להרתעה כנגד השודדים. הם מיהרו לבצע את הפקודה, בעוד טד עצמו ירד למחסן והביא מספר גלילי משי ארוכים וכמה שקים של פלפל שחור. ג'מאל עקב אחר מעשיו בתמיהה, הוא החל להשלים עם מר גורלו והוא היה בטוח שהקרב נועד לכישלון וכי אין לקברניט הנועז שום סיכוי כנגד השודדים.

ברגע שהספינה התקרבה ושודדי הים נפנפו באקדחיהם לעברם, הכניס הקברניט לתוך לוע התותח מספר גלילים עבים מלאים בפלפל שחור. הוא נתן את הפקודה ורב המלחים ירה את שקיות הבד לעבר ספינת השודדים. אלא שכפי שצפה הקברניט מראש, שקיות המשי הדקות נקרעו מעוצמת הצליפה והתפזרו בעודם באוויר מעל ספינת השודדים, שנבלעה בענן שחור של פלפל. תוך שניות ספורות נשמעו צווחות מכיוונה של ספינת השודדים, הם נפנפו בטירוף באקדחיהם אבל ענן הפלפל השחור חדר לקני הנשימה ולעיניים שלהם ושיתק אותם לחלוטין. רב המלחים ירה עוד מספר שקיות משי לעבר הספינה שמולם, אבל כבר לא היה בכך צורך. ספינת השודדים חלפה על פניהם וצווחותיהם של השודדים, שניסו להתגבר על הפלפל שהגיע לעיניהם, נשמעו למרחקים. "ייקח להם עוד הרבה זמן להתאושש מחוויית הפלפל השחור…" אמר הקברניט לצוותו בחיוך. ג'מאל הביט במתרחש בתדהמה, הוא נעמד ממקומו והצדיע לקברניט הספינה: "אדוני הקברניט, אני מצדיע לך! כל הכבוד!"

"אני רוצה לרדת לתאו של הסוחר הונדאי לספר לו שהשתמשנו בשקי התבלינים שברשותו, אתה רוצה לרדת איתי לספר לו על כך? הוא הסתגר בחדרו מאימת השודדים", אמר הקברניט וג'מאל הצטרף אליו במורד המדרגות. טד אבסון דפק על דלת התא ומיד הדלת נפתחה. "אני מקווה שקשרתם היטב את אנשי הצוות שלא יצליחו ל…" אמר הונדאי ונעצר בתדהמה כאשר מולו עמדו ג'מאל וקברניט הספינה. "עכשיו אנחנו מבינים היטב מי הזמין לכאן את השודדים!" אמר הקברניט בסבר פנים חמורות, בעוד הונדאי ההמום אינו מעכל את המתרחש. פקודה קצרה נשמעה והמלחים כפתו היטב את הונדאי והעלו אותו לגשר הסיפון. שם ישב מולו חברו הסוחר ג'מאל: "תודה רבה לך על שקי הפלפל השחור שלך, באמצעותם הצליח הקברניט להניס את השודדים שהזמנת… איך סיפרת לי יום קודם לכן? 'אני בטוח שהוא אדם בעל תושייה שיוביל את ספינתו בכל מצב'. כעת מסתבר שצדקת, הוא הצליח להניס את השודדים ולעצור אדם כמוך ולהביא אותו למקומו המיועד – בבית הכלא…"

 

הרבה פעמים כאשר אנחנו מגיעים למצב שבו לוחצים אותנו לפינה, אנחנו נלחצים ואז מוצאים פתרון יצירתי שבאמצעותו ניתן להתגבר על הבעיה. מחשבה נכונה 'מחוץ לקופסא' ויצירתיות, יכולות באופן תמידי לשנות עבורנו את התמונה ולהפוך את הגלגל עבורנו בצורה טובה ומושלמת.

מעונין להצטרף להפצת עלון 'שלום לעם'?

אולי יעניין אותך גם

מבט אל החיים

כמה אתה שווה

מבט אל החיים

לראות מקרוב

מבט אל החיים

מזל יותר משכל

מבט אל החיים

ילדי הג'ונגל

מבט אל החיים

ניצחון מתוק

להנצחה או הקדשה בעלון 'שלום לעם'