תלמיד צעיר הלך על שפת הנהר, מחפש מקום שבו יוכל לחצות את הנהר השוצף.
שעות חלפו, הוא כבר היה עייף וחסר סבלנות.
והנה הוא רואה מרחוק איש זקן מתקרב.
הוא קרא לעברו:
"היי, אולי אתה יודע איך אני יכול להגיע לצידו השני של הנהר".
התבונן עליו הזקן בעיניו החכמות ואמר לו:
"בני, אתה כבר בצידו השני של הנהר!"
*
בפרשה זו אנו מוצאים את אברהם אבינו –
מכונה בשם "אברהם העברי".
ומדוע עברי?
בנוסף לעובדה שאברהם מגיע מ"עבר הנהר",
יש בכך עניין סמלי:
לפי ש-
"כל העולם כולו מעבר אחד
והוא מעבר אחד" (מדרש רבה).
אברהם חי בעולם פאגני, מלא בעובדי אלילים,
עולם אגואיסטי שדואג רק לעצמו,
ואברהם אחד בודד מול כולם,
היחיד שמאמין באל אחד ויחיד,
היחיד שמאמין שבאנו להשפיע ולא רק לקבל.
השיטה של אברהם איננה "נגד" הרוב,
הוא לא "מתנגד" לאף אחד,
הוא לא נלחם באמונותו של איש.
הוא פשוט רואה את הדברים אחרת,
הוא רואה את האמת כהוויתה, כפי שהיא.
הוא "בעד" האמת.
הוא "בעד" האהבה.
והאמת הזאת –
מציבה את אברהם באופן אוטומאטי
בעברו האחר של העולם.
הוא רואה את המציאות בצורה אחרת.
את תפיסת המציאות הזו מעביר אברהם –
לבניו אחריו לדורות עולם.
והוא מלמד את כל ההולכים בדרכו,
שזה אפשרי וגם מומלץ לחיות ב"עבר האחר",
ולא לשחות עם הזרם בעיוורון.